Profil Firmy w Google, dawniej Google Moja Firma to darmowa usługa, dzięki której założymy bezpłatny profil firmowy (wizytówka firmy) w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Założenie takiego profilu umożliwia zamieszczanie aktualnych informacji o przedsiębiorstwie bezpośrednio w wyszukiwarce – bez problemu zmienisz nazwę firmy, adres, godziny otwarcia czy dane kontaktowe. Profil firmy w Google jest bardzo przydatny dla Twoich klientów, ponieważ możesz na bieżąco aktualizować informacje o swojej firmie. Masz także dostęp do statystyk – sprawdzisz ile potencjalnych klientów trafia na wizytówkę firmy w Google.
Spis treści
- Wstęp
- Czym jest Profil firmy od Google?
- Profil firmy w Google a Google Moja Firma
- Co zawiera profil firmy?
- Dla kogo Profil firmy w Google?
- Co zyskujesz zakładając profil firmy?
- Jak założyć profil firmy od Google? – Instrukcja
- Opcje panelu do zarządzania profilem firmy
- Dodawanie i edytowanie atrybutów w Profilu Firmy
- Jak prowadzić profil firmy i co na niego dodawać?
- Jak odpowiadać na negatywne opinie klientów?
- Jak usunąć negatywną opinię w Google?
- Jak pozyskiwać pozytywne opinie?
- Dlaczego posiadanie wizytówki w Google jest ważne?
- Profil firmy a posiadanie strony www
- Strona firmy w Business.Site
- Profil firmy w Google a widoczność w Google Maps
- Co wpływa na pozycję firmy w lokalnych wynikach?
- Pozycjonowanie profilu firmowego
- Grid My Business
- Dodatkowo płatne funkcje profilu firmy Google
- Jak przejąć profil firmy w Google?
- Jak usunąć profil firmy w Google?
- Warto zapamiętać
- Podsumowanie
- Pytania i odpowiedzi do Profilu firmy w Google
Czym jest Profil firmy w Google?
Profil Firmy w Google to usługa, umożlwiająca założenie bezpłatnego profilu firmowego, dzięki któremu nasza firma będzie wyświetlała się w lokalnych wynikach wyszukiwania i Mapach Google. Przykładowo, jeżeli ktoś wpisze w wyszukiwarkę frazę „mechanik samochodowy Warszawa” to wyświetlą mu się firmy w okolicy, które oferują daną usługę. Posiadanie profilu firmy zwiększa widoczność w Google i szanse na pozyskanie klienta. Im bliżej lokalizacji firmy, tym wyżej i częściej wizytówka będzie się wyświetlać w wynikach lokalnych.
Lokalne wyniki wyszukiwania znajdują się poniżej reklam Google, ale nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Pozycja firmy i jej widoczność w lokalnych i organicznych wynikach wyszukiwania będzie się zazwyczaj różniła.
Nie oczekuj, że założenie profilu firmy w Google zmieni Twoją pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Założenie profilu będzie miało wpływ przede wszystkim na lokalną widoczność Twojej firmy (niewielka odległość od siedziby firmy). Zwiększanie widoczności firmy w organicznych wynikach wyszukiwania to tzw. pozycjonowanie stron www. Jest to długotrwały proces, który w większości przypadków wymaga dużych nakładów finansowych.
Wizytówka firmy w Google pojawia się po prawej stronie ekranu lub na środku przy wyszukiwaniu firmy w Google. W zależności od rozdzielczości urządzenia, na którym korzystamy z wyszukiwarki informacji o firmie będzie mniej lub więcej.
Profil firmy w Google działa jak wizytówka Twojego biznesu, którą możesz w łatwy sposób edytować. Na profilu firmy w Google znajdują się najważniejsze informacje o firmie takie jak: nazwa firmy, adres czy dane kontaktowe. Możesz także dodawać zdjęcia, aktualności o firmie, produkty firmy czy też aktualne promocje.
Można też komunikować się z klientami korzystając z funkcji uproszczonego czatu, a także opublikować często zadawane pytania korzystając z funkcji Pytania i odpowiedzi. Opcję czatu można wyłączyć.
Jak widać na obrazku powyżej wspomniany blok pojawia się po wpisaniu frazy brandowej (kucharski zakład pogrzebowy) w Google. Trzeba zauważyć, że wizytówka przykuwa uwagę internauty, który może być nawet „odciągnięty” od organicznych wyników wyszukiwania na rzecz wizytówki. W związku z powyższym profil firmy w Google musi być aktualny – zawierać prawdziwe i najważniejsze informacje o firmie.
Dodanie informacji na temat firmy, jej usług oraz bieżąca aktualizacja danych kontaktowych jest dużym ułatwieniem dla potencjalnych klientów firmy, a dobra konfiguracja wizytówki znacznie zwiększa szanse na skorzystanie z Twoich usług. Jest to też dobre z punktu widzenia wyszukiwarki: aktywna firma + na bieżąco aktualizowany profil + dużo interakcji z klientami = warto ją promować wyżej w wynikach wyszukiwania.
Profil firmy od Google funkcjonuje od lat pod różnymi nazwami (Google Moja Firma, Wizytówka Google, Moja firma w Google) i na stałe wpisał się w świadomość internautów wyszukujących informacje o przedsiębiorcach i ich usługach. Dlatego też taki profil należy posiadać i na bieżąco aktualizować.
…we recommend small businesses manage their profiles directly on Search or Maps. To keep things simple, “Google My Business” is being renamed “Google Business Profile.”
Matt Madrigal dla https://blog.google/products/ads-commerce/connect-local-holiday-shoppers/
Musisz pamiętać, że profil jest własnością Google i dobrem wspólnym społeczności Twoich klientów – mogą oni sugerować zmiany w wizytówce, wprowadzać nowe treści i dodawać nowe zdjęcia.
Profil firmy w Google a Google Moja Firma
Profil firmy od Google jest nową wersją Google Moja Firma. W GMF mieliśmy osobny panel do zarządzania swoją firmą. Obecnie edytujemy wizytówkę firmy bezpośrednio w przeglądarce Google. Oprócz tej zmiany różnice są niewielkie i nie wprowadzają żadnej rewolucji. Osoby przyzwyczajone do osobnego panelu w GMF mogą być lekko zdezorientowane, ale bez problemu odnajdą się w nowym interfejsie.
Google Moja Firma to wcześniejsza nazwa Profilu firmy w Google. Jest to ta sama usługa.
Co zawiera Profil firmy?
Profil firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) zawiera najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie – nazwę firmy, logo, branżę w jakiej działamy, adres firmy ściśle powiązany z Google Maps, numer telefonu, godziny otwarcia, średnią ocenę od klientów, link do firmowej strony www, opis działalności, zdjęcia, aktualności, pytania i odpowiedzi do działalności firmy. Łatwo dojść do wniosku, że znajdują się tutaj wszystkie najważniejsze informacje, których klient może poszukiwać o firmie w Internecie.
Lista danych, które mogą wyświetlać się w profilu firmy w Google:
- nazwa firmy
- kategoria działalności
- adres
- godziny otwarcia
- numer telefonu
- fragment mapy z pinezką
- adres strony internetowej
- logo
- zdjęcia
- ocena gwiazdkowa firmy
- opinie o firmie
- aktualności dodawane przez właściciela/menadżera profilu
- oferty dodawane przez właściciela/menadżera profilu
- odpowiedzi do powtarzających się pytań dodawane przez właściciela/menadżera profilu
Lista interakcji, które może wykonać klient na profilu firmy w Google:
- dodawać opinie
- dodawać zdjęcia
- zaproponować zmianę
- edytować nazwę, adres, godziny otwarcia, telefon itd.
- zamknąć lub usunąć wizytówkę
- zadać pytanie
- wysłać wiadomość (jeżeli właściciel firmy udostępnił taką opcję)
- wysłać profil na telefon
- wyznaczyć trasę do firmy
- zapisać wizytówkę „do ulubionych”
Dla kogo Profil firmy w Google?
Każda firma może posiadać wizytówkę w Google. Zarówno firmy posiadające lokalizację fizyczną, jak i firmy, które nie posiadają siedziby firmy, w której przyjmują klientów. Jeżeli prowadzisz biznes lokalny to założenie wizytówki Google jest wręcz niezbędne. W związku z tym, że wizytówka jest ściśle powiązana z mapami Google to założenie profilu firmy powinno być dla Ciebie priorytetem. Cała masa klientów wyszukuje firm i usług, które są w pobliżu ich miejsca zamieszkania.
Dla firm, które są ukierunkowane na rynek lokalny (np. fryzjer, warsztat samochodowy czy punkt gastronomiczny) profil firmy w Google może być kluczowym źródłem pozyskiwania klientów. Ludzie bardzo często szukają usług w swojej okolicy. Jest to dla nich wygodne, bo oszczędzają czas i mają poczucie bezpieczeństwa korzystając z usług firm lokalnych.
Brak firmy na mapach jest poważnym błędem początkujących przedsiębiorców. Moderowanie, aktualizacja treści, dodawanie nowych ofert i promocji może znacząco wpłynąć na pozyskiwanie nowych klientów. Warto sprawdzić jak swoje wizytówki prowadzi największa konkurencja i jakie informacje tam zamieszcza.
Co zyskujesz zakładając profil firmy?
zwiększona widoczność firmy w wyszukiwarce Google
zwiększona szansa na zdobycie klientów
zwiększanie świadomości marki wśród lokalnej społeczności
zwiększona wiarygodność firmy i świadczonych usług
zyskujesz kolejny kanał do komunikacji z klientami
dostęp do statystyk wyszukiwań interesujących Ciebie fraz
Jak założyć profil firmy od Google? – Instrukcja
Zakładanie profilu firmy
Przed założeniem profilu firmy sprawdź w wyszukiwarce Google czy ktoś nie dodał już wizytówki Twojej firmy i czy na mapie Google nie znajduje się pinezka pod jej adresem. Wielu właścicieli nawet nie wie, że posiada wizytówkę firmy w Google, którą założył ktoś inny.
Aby założyć profil firmy musisz posiadać konto Google. Dobrze, żeby konto było założone na firmowy, a nie prywatny email. Jest to bezpieczniejsze i wygodniejsze. Do założenia konta nie jest wymagana poczta Google – gmail.com. Możesz użyć każdy adres poczty email. Po założeniu konta lub zalogowaniu się na nie przejdź na https://business.google.com/create i załóż profil dla swojej firmy. Jeżeli nie została wcześniej stworzona wizytówka Twojej firmy to po wpisaniu nazwy kliknij Utwórz firmę o tej nazwie.
Zostaniesz poproszony o wypełnienie kilku najważniejszych informacji o Twojej firmie. Im więcej ich podasz – tym lepiej. Kluczowe w kontekście klienta, który będzie podejmował decyzję o skorzystaniu z Twoich usług będą opis firmy i zdjęcia. Większość danych będziesz mógł uzupełnić lub edytować już po założeniu profilu.
W zależności od podawanych informacji i rodzaju działalności liczba informacji do wypełnienia przy rejestracji może być inna.
Może się zdarzyć, że Twoja firma posiada wizytówkę, o której nie wiesz lub o tym zapomniałeś. W takim wypadku należy wybrać „Zgłoś prawo do tej firmy”. Dokładna procedura przejmowania profilu Google opisana jest niżej.
Nazwa firmy i kategoria działalności
W pierwszym polu należy wpisać nazwę firmy, która jest taka sama jak na wizytówkach czy reklamach. Podanie błędnej lub innej nazwy może skutkować problemami z późniejszą weryfikacją firmy i stratą klientów.
Do nazwy warto dodać słowo kluczowe, które najlepiej precyzuje Twoje usługi np. SuperTrans – transport krajowy lub Fantastic hair – fryzjer męski. Podanie słowa kluczowego w nazwie firmy będzie istotne dla potencjalnych klientów, którzy natrafią na Twój profil, a nie będą znali Twojej firmy. Czasem zdarza się też, że nazwa nie sugeruje jakie dana firma świadczy usługi. Warto więc dodatkowo dopisać słowo kluczowe, które doprecyzuje Twoją działalność.
Kolejnym polem do wypełnienia będzie kategoria działalności. Kategorię główną musisz wybrać spośród już dostępnych. Zdarzyć się może, że nie będzie idealnej kategorii dla Twojej działalności. W takim przypadku wybierz kategorię, która jest najbliższa Twoim usługom.
Po założeniu wizytówki będziesz mógł dodać podkategorię działalności. Należy to zrobić, ponieważ wybrane kategorie mają istotny wpływ na to na jakie wpisywane w wyszukiwarkę słowa/frazy będzie się wyświetlała nasza wizytówka.
Po założeniu profilu będziesz mógł edytować kategorię główną i dodać podkategorię działalności.
Jeżeli masz problem z wyborem nazwy i kategorii działalności to popatrz na najbliższą konkurencję i sprawdź jak wygląda to u nich.
Wybór lokalizacji
W tym kroku wybierasz lokalizację firmy. Wybierz TAK, jeśli Twoja firma ma lokalizację fizyczną. Wybierz NIE, jeżeli firma nie ma siedziby, w której przyjmuje klientów.
Podanie lokalizacji fizycznej firmy i godzin otwarcia automatycznie oznacza, że przyjmujesz w tym miejscu klientów. Jeżeli nie świadczysz w tym miejscu usług to nie podawaj lokalizacji. Częstą praktyką (niezgodną z zasadami Google) jest podawanie adresu domowego jako miejsca świadczenia usług. Niestety wprowadza to klientów w błąd, którzy wierzą, że firma znajduje się fizycznie w danej miejscowości i świadczy usługi na miejscu.
Jeżeli nie podasz adresu firmy to nie będziesz wyświetlał się w mapach Google (pinezka), ale Twój profil będzie wyświetlał się klientom poszukującym świadczonych przez Ciebie usług w podanych przez Ciebie lokalizacjach (obsługiwany obszar).
Firmy bez podanego fizycznego adresu tracą na wiarygodności. Tracą też potencjalnych klientów szukających firm w swojej okolicy korzystając z Map Google.
Sytuację trochę ratuje w tym przypadku obszar działania, ale nie będzie on tak skuteczny jak pinezka i konkretny adres firmy na mapie.
Nie podawaj fikcyjnego adresu, ponieważ firma nie przejdzie weryfikacji.
Obsługiwany obszar
Wybór obszaru działalności jest bardzo istotny, ponieważ na jego podstawie Twoja firma będzie wyświetlała się w wyszukiwarce i na mapach Google w podanych przez Ciebie lokalizacjach. Obsługiwane obszary będziesz mógł edytować po założeniu profilu w dowolnym momencie. Możesz wybrać do 20 lokalizacji (np. najbliższe 20 miast).
Dane kontaktowe
W kolejnym kroku będziesz poproszony o podanie numeru telefonu i adresu strony internetowej. Wpisanie adresu URL strony www jest opcjonalne.
Godziny otwarcia
Uzupełnij godziny otwarcia Twojej firmy. Godziny będą wyświetlać się wszystkim w Twojej firmowej wizytówce. Klient odwiedzający profil firmy poza godzinami otwarcia zobaczy informację, że firma jest aktualnie zamknięta. Warto w tym miejscu odróżnić godziny otwarcia biura i godziny faktycznego przyjmowania zleceń i wykonywania usług. Klienci, którzy wyszukają Twoją ofertę i zobaczą komunikat „zamknięte” będą szukać innego usługodawcy.
Przed każdym świętem, dniem ustawowo wolnym od pracy otrzymasz maila od Google z zapytaniem czy firma tego dnia pracuje i w jakich godzinach. Warto odpowiadać na te wiadomości, bo to znak dla Google, że Twoja firma działa i dba o komunikację z klientami.
Wiadomości od klientów
Profil Google dla firm umożliwia kontaktowanie się z klientami poprzez wbudowany w profil komunikator – nieskomplikowany czat. Funkcja przesyłanie wiadomości jest opcjonalna i możesz ją włączyć lub wyłączyć w każdej chwili.
Akceptując przesyłanie wiadomości na profilu staraj się odpowiedzieć maksymalnie w ciągu kilku godzin na wiadomość od klienta, a najlepiej do godziny. Jest szansa, że klient, który nie otrzyma szybko odpowiedzi skorzysta z usług kogoś innego. Dłuższy brak odpowiedzi to także negatywny sygnał dla Google.
W tym momencie mogłeś pomyśleć, że klient może przecież zadzwonić… To prawda, ale klient sam wybiera formę kontaktu spośród tych udostępnionych przez Ciebie. Jeden woli dzwonić, a inny pisać – weź to pod uwagę uruchamiając alternatywne formy kontaktu.
Opis firmy
Opis firmy oprócz zdjęć i opinii jest kluczowy, jeśli chodzi o decyzję klienta czy skorzysta z usług Twojej firmy czy nie. Warto więc poświęcić więcej czasu na napisanie dobrego opisu, który będzie skutecznie przedstawiał Twoja firmę i usługi jakie świadczysz.
Warto w pierwszych zdaniach przedstawić najważniejsze informacje i zalety Twojej firmy. Jest mała szansa, że potencjalny klient przeczyta cały opis do końca.
Opis firmy możesz edytować po założeniu wizytówki.
Zdjęcia i filmy
Znaczenie zdjęć, filmów czy innych materiałów wizualnych w kontekście wyboru usługodawcy jest bezdyskusyjne. To właśnie elementy graficzne przyciągają uwagę klienta. Znacznie rzadziej decyduje się on na czytanie tekstów i zapoznanie się z pełną ofertą firmy. Klient poświęci prawdopodobnie kilka sekund na zapoznanie się z Twoją ofertą, a oprócz opinii o firmie to właśnie zdjęcia najbardziej przyciągną jego/jej uwagę. Zamieszczenie dobrych zdjęć na profilu firmy znacznie zwiększy szansę na pozyskanie klienta. Zamieść zdjęcia lokalu z zewnątrz, wewnątrz i zdjęcia swoich najlepszych, nietuzinkowych realizacji. Zamieszczone zdjęcia pracowników drastycznie wpływają na wiarygodność firmy i chęć podjęcia współpracy.
Poświęć czas na wybór odpowiednich zdjęć. Może trzeba je lekko poprawić graficznie – rozjaśnić, przyciemnić czy wyostrzyć. Możliwe, że trzeba będzie zrobić nowe zdjęcia, z innej perspektywy, podczas innej pory dnia. A może warto zapłacić fotografowi za firmową sesję fotograficzną? Jedno jest pewne – nie wrzucaj byle jakich zdjęć do profilu, bo zamiast zachęcić klienta do swoich usług, to go zniechęcisz. Warto co jakiś czas dodać nowe zdjęcia. Jest to dobre zarówno dla klientów zainteresowanych Twoimi usługami, jak i dla Google.
Pamiętaj, że Twoi klienci też mogą dodawać zdjęcia na profilu Twojej firmy i tych zdjęć nie będziesz mógł edytować/usuwać, chyba że będą naruszać zasady i wytyczne od Google.
Zdjęcia stockowe nie powinny być zamieszczane w profilu firmy, ponieważ tracisz na profesjonalizmie i wiarygodności.
Dodane zdjęcia będą widoczne dla odwiedzających profil dopiero po jego weryfikacji.
„Jakość: zdjęcie powinno być ostre, dobrze naświetlone, bez znacznych przeróbek oraz bez nadmiernego wykorzystywania filtrów. Obraz powinien więc odpowiadać stanowi faktycznemu.”
https://support.google.com/business/answer/6103862?hl=pl
Rodzaje zdjęć, które możesz zamieszczać:
- Zdjęcie do logo
- Zdjęcie główne
- Zdjęcia firmy
Wytyczne dotyczące zdjęć
- Format: JPG lub PNG,
- Rozmiar: od 10 KB do 5 MB,
- Zalecana rozdzielczość: 720 x 720 pikseli,
- Minimalna rozdzielczość: 250 x 250 pikseli.
Wytyczne dotyczące filmów
- Czas trwania: maks. 30 sekund.
- Rozmiar pliku: maks. 75 MB.
- Rozdzielczość: 720p lub wyższa.
Status zdjęć i filmów
- Oczekuje: przesłane zdjęcie lub film jest niezweryfikowane i nie wyświetla się na profilu
- Niezatwierdzone: przesłane zdjęcie lub film zostało zgłoszone jako naruszające zasady i nie wyświetla się na profilu
- Opublikowane: plik wyświetla się odwiedzającym profil firmy w wyszukiwarce i Mapach Google.
Reklamy Google Ads
Jedną z końcowych opcji konfiguracyjnych profilu firmy będzie zachęta do skorzystania z Google Ads i promowania odpłatnie usług Twojej firmy. Jest to oczywiście tylko opcja, nie jest wymagane skorzystanie z reklam od Google. Odmowa korzystania z płatnych reklam nie ma wpływu na wyświetlanie się Twojego profilu w wyszukiwarce i Mapach Google i pozycje na jakich się znajdzie.
Weryfikacja firmy
Założony przez Ciebie profil firmy będzie wyświetlał się w Google klientom dopiero po weryfikacji. Po zweryfikowaniu firmy Twoja wizytówka stanie się publiczna i każdy będzie ją widział po wpisaniu nazwy Twojej firmy w Google. Brak weryfikacji firmy będzie skutkował tym, że dana wizytówka będzie widoczna tylko dla Ciebie.
Aktywacja profilu firmy trwa do 7 dni, ale zwykle krócej. Weryfikacja firmy odbywa się telefonicznie, za pomocą smsa lub kartki pocztowej. Niestety w wielu przypadkach narzucona jest weryfikacja za pomocą kartki pocztowej z kodem co znacznie wydłuża czas weryfikacji i aktywacji do ok. 15 dni. W związku z tym, że kartka nie jest przesyłką rejestrowaną (jak np. list polecony) to może ona „zaginąć”. Słyszeliśmy o sytuacjach, w których kartka nigdy nie dochodziła do adresata lub znajdowała się po kilku tygodniach w skrzynce „u sąsiada”. Jeżeli po 3 tygodniach nie otrzymasz kartki to warto poprosić o ponowną wysyłkę kodu weryfikacyjnego w panelu do zarządzania profilem.
Jeżeli Twoja firma nie ma lokalizacji fizycznej to prawdopodobnie będziesz przechodził weryfikację poprzez kartkę pocztową.
Pomimo braku weryfikacji firmy możesz wprowadzać zmiany i zarządzać profilem, jednak niektóre opcje w panelu będą nieaktywne, a sam profil będzie niewidoczny dla klientów.
Podczas oczekiwania na kartę pocztową nie zmieniaj nazwy, adresu ani kategorii firmy. Zmiana powyższych danych spowoduje ponowną wysyłkę kodu weryfikacyjnego.
Opcje panelu do zarządzania profilem firmy
W tym miejscu postaram się przybliżyć opcje, które pojawią się po założeniu profilu firmy w panelu administracyjnym. Warto przejrzeć wszystkie opcje, uzupełnić dodatkowe informacje, aby zwiększyć szanse na pozyskiwanie klientów.
Edytuj Profil – możliwość edycji danych, które podawaliśmy przy zakładaniu wizytówki, dodatkowo możemy podać inne informacje o firmie, które pojawią się na wizytówce
Przeczytaj opinie – możliwość zapoznania się z opiniami klientów bezpośrednio w panelu administracyjnym
Wiadomości – w tym miejscu możesz włączyć lub wyłączyć opcję komunikatora – czatu z klientami firmy, w tym miejscu także będziesz odczytywał wiadomości i na nie odpowiadał
Dodaj zdjęcie – miejsce do dodawania nowych zdjęć, dodawania logo firmy i ustawiania zdjęcia głównego (najważniejszego, które będzie miało priorytet w wyświetlaniu się na początku)
Skuteczność – statystyki odwiedzin Twojej wizytówki, na ich podstawie możesz wyciągać wnioski i usprawniać profil
Reklamy – po kliknięciu w tę opcję zostaniesz przekierowany do Google Ads, gdzie będziesz mógł zaplanować płatną kampanię reklamową Twojej firmy
Dodaj/Edytuj produkty – w tym miejscu dodasz lub zedytujesz produkty, które sprzedajesz
Dodaj/Edytuj usługi – w tym miejscu dodasz lub zedytujesz usługi, które świadczysz
Rezerwacja – uruchomienie przycisku, który będzie przenosił klienta na system rezerwacji znajdujący się na innej stronie
Pytania i odpowiedzi – możesz przygotować odpowiedzi na powtarzające się pytania o swojej firmie
Dodaj aktualizację – to tutaj dodasz aktualności, nowe oferty i ważne wydarzenia
Poproś o opinię – miejsce, w którym będziesz mógł stworzyć link do wystawiania opinii Twojej firmie
Nad wszystkimi opcjami edycji profilu pojawi się nam informacja jaka jest siła profilu, czyli jak dobrze udało się nam skonfigurować profil firmy. Obok tej informacji znajdują się 3 poziome kropki, których kliknięcie umożliwi nam szybszy dostęp do niektórych, wcześniej ciężko dostępnych ustawień.
Dodawanie i edytowanie atrybutów w Profilu Firmy
Atrybuty to krótkie informacje o tym, co cechuje Twoją firmę. Są one ograniczone i możemy wybrać tylko z tych, które są dostępne. Atrybuty możemy dodawać i edytować po wejściu na profil firmy i po kliknięciu na Edytuj profil > Więcej.
Weryfikacja firmy powinna trwać nie dłużej niż 14 dni, ale zdarza się, że list z kodem aktywacyjnym zaginie.
Przykłady atrybutów do wybrania w profilu:
- Prezentuje się jako firma należąca do kobiety
- Oferuje wizyty online
- Przyjazne dla osób LGBTQ+
- Wymagane umówienie wizyty
- Zatrudnia uchodźców
Dostępnych atrybutów może być więcej lub mniej w zależności od branży, w której działamy.
Jak prowadzić profil firmy i co na niego dodawać?
Posiadając profil firmowy warto go co jakiś czas odświeżać – dodawać wiadomości o nowych usługach, zamieszczać informacje o promocjach czy kody rabatowe. Bardzo ważnym aspektem jest też dodawanie nowych zdjęć. Częste aktualizacje profilu sprawią, że potencjalny klient będzie miał pewność, ze firma działa, aktywnie świadczy usługi i dba o swoich klientów. Jest to też ważny sygnał dla Google – firma działa i ma dobry kontakt z klientami.
Potraktuj wizytówkę firmy w Google jak kolejny kanał social media firmy. Zamieszczaj na nim aktualności, promocje i zdjęcia. Aktualizowana i dobrze zarządzana wizytówka firmy będzie zwiększała liczbę klientów korzystających z Twoich usług i wpływała na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Brak aktualizacji profilu może skutkować utratą pozycji, zablokowaniem lub nawet usunięciem profilu.
Zawsze odpowiadaj na negatywną opinię o firmie. Nie jest istotne czy klient ma rację czy nie. Negatywne opinie znacząco wpływają na decyzje klienta o skorzystaniu z usług firmy. Odpowiadając na negatywną opinię klienta masz szansę zatrzymać klienta przy swojej ofercie i przekonać go, że jednak warto z Twoich usług skorzystać.
Klienci rzadko wystawiają pozytywne opinie. Warto ich do tego motywować proponując np. rabat czy drobny upominek. Z każdą kolejną pozytywną opinią zyskujesz na wiarygodności co zwiększa Twoje szanse na pozyskanie nowych klientów.
Od jakiegoś czasu Google wstępnie filtruje dodawane opinie o firmach i wybiórczo zamieszcza je w ich profilach. Jest to spowodowane narastającą patologią polegającą na sztucznym dodawaniu opinii od nieistniejących klientów. Zdarzyć się zatem może, że klienci będą wystawiać Ci pozytywne opinie, ale nie pojawią się one nigdy w profilu Twojej firmy w Google.
Dobrą praktyką jest zamieszczenie mapy z pinezką i adresem z profilu Google na naszej stronie internetowej. Zwiększa to naszą wiarygodność, ułatwia nawigację i łączy naszą stronę www z profilem firmy w Google.
Zawsze odpowiadaj na negatywną opinię klienta w profilu.
Jak odpowiadać na negatywne opinie klientów?
Najważniejszy jest spokój. Nie odpowiadaj od razu na negatywną opinię, daj sobie czas – dzień, dwa, tydzień. Odpowiadając w pośpiechu i w nerwach możesz tylko pogorszyć sytuację. Nie rozpisuj się. Potencjalny klient nie będzie zainteresowany czytaniem ściany tekstu. Pisz krótko i na temat. Nie strasz sądem, nie zaostrzaj sytuacji. Jeżeli klient będzie chciał to poprosi rodzinę i znajomych o dodanie kolejnych negatywnych opinii, a to może być dla Ciebie wizerunkowa katastrofa, z której będzie bardzo ciężko wyjść.
Opiszę jedną z sytuacji, która dotknęła naszego klienta. Jeszcze w czasie realizowania usługi otrzymał on negatywną opinię na profilu swojej firmy. Osoba dodająca opinię podpisała się imieniem i nazwiskiem i nasz klient się od razu skojarzył, że to jest ta sama osoba, której świadczy w tej chwili usługę. Doszło do sprzeczki słownej, straszenia sądem. Nasz klient desperacko chciał, żeby negatywna opinia została usunięta. Niezadowolony z usług klient nie dość, że nie usunął opinii to jeszcze poprosił znajomych o dodanie negatywnych opinii, które pojawiały się falowo w ciągu kilku dni. Ostatecznie tylko część z tych opinii została usunięta, a przez dobrych kilka miesięcy, te negatywne które zostały skutecznie odstraszały nowych klientów.
Jeżeli klient miał rację – przeproś, zapewnij, że przyjrzysz się zaistniałej sytuacji i wyciągniesz wnioski na przyszłość. Może była jakaś przyczyna kiepsko wykonanej usługi – wypadek losowy, natłok pracy, niższa niż zwykle ilość pracowników czy problem ze sprzętem. W odpowiedzi na negatywną opinię możesz to krótko wyjaśnić. Nie wymyślaj historii, nie mijaj się z prawdą. Odpowiadając na komentarz pozostań profesjonalistą, a negatywną opinię potraktuj jako wskazówkę, która ulepszy Twoje usługi. Możesz także zaproponować rabat na kolejną usługę lub poprawę usługi, której dotyczyła negatywna opinia. Pozostaw czytającego negatywną opinię w zapewnieniu, że zrobiłeś wszystko co mogłeś, aby wyjść z danej sytuacji z twarzą.
Jeżeli klient nie ma racji – krótko, spokojnie i konkretnie przedstaw swoje stanowisko. Jeżeli podejrzewasz, że osoba mogła być podstawiona przez konkurencję – zapytaj o dzień i rodzaj wykonywanej usługi w celu wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli nigdy nie świadczyłeś danej osobie usługi to ona nigdy nie odpowie co automatycznie sprawi, że dana opinia będzie mało wiarygodna. Natomiast potencjalny klient, który będzie czytał negatywną opinię nie weźmie jej prawdopodobnie pod uwagę.
Jak usunąć negatywną opinię w Google?
Usuwanie opinii w Google nie należy do najłatwiejszych zadań. Musisz mieć świadomość, że nie każdą opinię będziesz mógł zgłosić, a następnie ją usunąć. Potrzebujesz jakiegoś „punktu zaczepienia”, który będzie spójny z polityką i naruszaniem zasad Google. Możesz być sfrustrowany opinią, która niszczy wizerunek firmy, ale jeżeli dana opinia nie narusza zasad Google to najprawdopodobniej nie da się jej usunąć z tego powodu.
Coraz częściej zdarza się, że przedsiębiorcy decydują się na wstąpienie na drogę sądową w celu walki o dobre imię firmy i pozywają osoby, które wystawiają im negatywne opinie, z którymi się nie zgadzają.
Jakie opinie możesz zgłosić do usunięcia?
- opinię, która jest nie na temat – nie dotyczy Twojej firmy i świadczonych przez Ciebie usług
- opinię, która zawiera SPAM – opinia zawiera reklamy
- opinię, która powoduje konflikt interesów – opinia pisana przez osoby związane z firmą lub konkurencję
- opinię, która zawiera wulgarne słownictwo – w tym treści seksualne, niezgodne z prawem i przemoc
- opinię, która dręczy lub nęka konkretną osobę
- opinię, która wskazuje zawiera w sobie treści dyskryminujące konkretną osobę lub grupy – w tym szerzenie nienawiści i krzywdzące sformułowania
- opinię, która zawiera dane osobowe – np. nazwisko, numer telefonu czy inne dane umożliwiające identyfikację
- opinię, która w Twojej opinii narusza dobre imię firmy lub jest zniesławieniem
- opinię związaną z naruszeniem prawa odnośnie własności intelektualnej
- opinię, która w postepowaniu sądowym zostały uznane za niezgodne z prawem
Warto tutaj dodać, że to co Tobie wydaje się idealnie pasować do kategorii i naruszać zasady wcale nie oznacza, ze takie samo zdanie będą mieli pracownicy Google.
Jeżeli opinia, w sposób oczywisty narusza zasady Google to zostanie usunięta bardzo szybko (prawdopodobnie tego samego dnia). Pracownicy Google rozpatrują zgłoszenie dotyczącą naruszenia zasad i usunięcia opinii w ciągu 3 dni.
Najlepiej zgłaszać opinię z konta Google właściciela wizytówki.
Jak zgłosić opinię do usunięcia?
Negatywną opinię na profilu, która według Ciebie narusza zasady Google, zgłaszasz do usunięcia poprzez naciśnięcie trzech pionowych kropek, a następnie „Zgłoś naruszenie zasad”. Wspomniane trzy kropki znajdują się obok każdej opinii.
Opinię, która narusza prawo zgłaszasz tutaj.
Listę zasad od Google, których naruszenie może być podstawą do usunięcia opinii o Twojej firmie znajdziesz tutaj.
Jak pozyskiwać pozytywne opinie?
Klienci rzadko wystawiają opinie, a to sprawia, że początkujące firmy długimi latami mogą być postrzegane jako niewiarygodne, a korzystanie z ich usług jako ryzykowne. Można niejako przyśpieszyć cały proces zachęcając klientów do wystawiania opinii. Jak to zrobić?
- na każdym kroku i w każdym medium zachęcaj do wystawiania opinii Twojej firmie
- zaproponuj rabat do ostatecznej wyceny usługi za wystawienie opinii
- przypomnij się klientowi kilka tygodni po wykonaniu usługi – zapytaj czy jest zadowolony i czy mógłby wystawić opinię
- wysyłaj podziękowanie za współpracę z linkiem do dodania opinii
- wykonuj darmowe usługi w zamian za opinie
Nie należy zapominać o etyce. Zachęcamy klientów do wystawienia opinii, ale nie sugerujemy, że ma ona być pozytywna. Ocena musi być rzetelną opinią klienta o naszych usługach.
Dlaczego posiadanie wizytówki w Google jest ważne?
Przez ogromną popularność i przyzwyczajenie się użytkowników wyszukiwarki Google do wizytówek właściciele firm są niejako zmuszeni do posiadania i bieżącego aktualizowania profilu firmy od Google. Na trzech przykładach przeanalizujemy dlaczego przez brak wizytówki w Google tracisz klientów.
Przykład 1 – Posiadasz stronę www firmy, ale nie posiadasz wizytówki w Google. Internauta, który jest przyzwyczajony do wizytówek wyszukuje nazwę Twojej firmy w Google i niczego nie znajduje. Brak firmy na mapie i brak wizytówki, może skutkować tym, że z Twoich usług nie skorzysta. W tym wypadku może jeszcze Ciebie uratować posiadanie firmowej strony www, o ile pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy brandowe.
Przykład 2 – Nie posiadasz strony www firmy, ani wizytówki w Google. Internauta wyszukuje nazwę Twojej firmy w Google i niczego nie znajduje. Brak firmy na mapie, brak wizytówki, brak strony. Pomimo tego, że świadczysz usługi w okolicy to jesteś całkowicie niewidoczny dla klientów w Internecie.
Przykład 3 – Posiadasz wizytówkę w Google, ale nie posiada ona aktualnych danych kontaktowych. Internauta wyszukuje nazwę Twojej firmy w Google i sprawdza informacje o firmie. Dzwoni pod podany numer telefonu, umawia się na spotkanie, ale jedzie pod zły adres.
Profil firmy w Google jest bezpłatny. Nie ma opłat abonamentowych za utrzymanie wizytówki.
Profil firmy a posiadanie strony www
Profil firmy od Google nie zastąpi Tobie firmowej strony internetowej. Posiadanie wizytówki w Google jest istotne, ale chcąc budować profesjonalny i pozytywny wizerunek marki powinieneś posiadać także firmową stronę www.
Wielu przedsiębiorców twierdzi, że wystarczy im wizytówka w Google i nie potrzebują oni strony internetowej, bo wszystko jest na Profilu firmy. Takie myślenie może być zgubne dla każdej branży. Owszem wizytówka firmy w Google jest doskonałą usługą, ale jest jedynie wsparciem działań marketingowych i nie zastąpi posiadania profesjonalnej strony www. Usługa ta ma swoje ograniczenia np. oferty wszystkich firm będą wyglądały podobnie i schematycznie.
Posiadając firmową stronę internetową masz nieograniczone możliwości w przedstawianiu swojej oferty i swoich usług w dowolny sposób. Co więcej, masz pełną kontrolę i jesteś właścicielem treści, które się tam znajdują. W przypadku wizytówki Google na jej wygląd i zawartość mają wpływ wszyscy Twoi klienci. Mogą dodawać zdjęcia jakie chcą, edytować dane czy dawać niekiedy niesłuszne, negatywne opinie, których usunięcie może być problematyczne.
Kilka przykładów nietypowych działań na profilu firmy od naszych klientów:
„Jakaś osoba notorycznie zmieniała mi godziny otwarcia firmy. Co kilka dni musiałem się logować i sprawdzać czy nie zostały wprowadzone żadne zmiany. W przypadku mojej branży kilkugodzinna informacja, że firma jest nieczynna oznaczała spore straty.”
„Konkurencja zasypywała moja wizytówkę negatywnymi komentarzami. Tygodniami walczyłem o usunięcie niesłusznych opinii, a ciągle pojawiały się nowe. Przy kilku pozytywnych opiniach – każda negatywna powodowała duży spadek zaufania wśród potencjalnych klientów.„
„Klienci dodawali nam zdjęcia, które były nie dość, że słabej jakości, to jeszcze negatywnie wpływały na profesjonalny wizerunek naszej firmy. Musieliśmy wrzucać ciągle nowe zdjęcia, żeby pojawiały się przed tymi słabszymi.”
Strona firmy w Business.Site
Zakładając profil firmy w Google mamy możliwość uruchomienia prostej strony www naszej firmy w domenie business.site używając skromnego kreatora stron. Jest to funkcja na którą rzadko decydują się przedsiębiorcy, ponieważ zawiera ona bardzo mało możliwości edycji. Nie jest możliwe stworzenie profesjonalnej i rozbudowanej strony internetowej za pomocą tego narzędzia. Możemy jedynie pokusić się o stworzenie prostej strony – wizytówki przedsiębiorstwa. Są jednak firmy, szczególnie te działające lokalnie w małych miejscowościach, które posiadają stronę www stworzoną w domenie business.site.
Jeżeli nie mamy zamiaru tworzyć strony www dla firmy to warto skorzystać z tego narzędzia i stworzyć darmową stronę internetową, która będzie zawierała podstawowe informacje o firmie.
Obecnie prostą stronę wizytówkową w business.site można uruchomić klikając: Edytuj profil > Kontakt > Witryna > Znaczek ołówka (opcja edycji) > Pod adresem URL witryny wybieramy Zarządzaj/Uruchom. Następnie zostaniemy przeniesieni do osobnego panelu (przypominającego stary panel GMF), w którym będziemy mogli dostosować naszą stronę www od Google.
PLUSY Business.Site
– strona www gotowa w kilka minut
– treść pobierana z wizytówki
– darmowy adres strony w domenie *.business.site
MINUSY Business.Site
– skromna liczba opcji
– ograniczone możliwości edycji i rozbudowy strony
– długa nazwa domeny
Profil firmy w Google a widoczność w Google Maps
Zakładając profil podajesz dane adresowe firmy i tym samym automatycznie dodajesz swoją firmę do Map Google. Jest to duże ułatwienie dla klientów, którzy mogą wyszukiwać interesujące ich usługi na mapie, a następnie bez problemu wytaczać trasę do tego miejsca. Jeżeli nie podasz adresu fizycznego firmy to nie będzie się ona wyświetlała w Google Maps.
Co wpływa na pozycję firmy w lokalnych wynikach?
Google wskazuje trzy główne czynniki wpływające na pozycję w lokalnych wynikach. Są to zgodność z wyszukiwaniem, odległość i rozpoznawalność firmy.
zgodność
firma oferuje to czego szuka klient
rozpoznawalność
firma jest znana, sprawdzona i polecana
odległość
firma jest blisko lokalizacji klienta
Zgodność
Google w założeniu prezentuje najlepsze możliwe wyniki wyszukiwania dla użytkownika. Twoja firma zostanie zaprezentowana wysoko w wynikach lokalnych, jeżeli algorytm Google uzna, że Twoja firma będzie odpowiedzią na zapytanie internauty. Aby spełnić to kryterium należy podać jak najwięcej informacji w profilu firmy, aby algorytm prawidłowo skategoryzował Twoją firmę.
Odległość
Wizytówka Twojej firmy będzie wyświetlała się na wysokich pozycjach blisko lokalizacji firmy. Im dalej od lokalizacji firmy, tym gorzej widoczna będzie wizytówka i Twoje usługi dla klientów. Jeżeli klient szuka np. salonu fryzjerskiego na warszawskiej Woli to algorytm raczej nie zaproponuje mu fryzjera na Pradze.
Rozpoznawalność
Najtrudniejsze i najbardziej złożone kryterium, w których mieści się szereg wytycznych. W skrócie chodzi o to, że algorytm w pierwszej kolejności będzie wyświetlał firmy, które są znane, zaufane, pozytywnie oceniane i doświadczone. Aby zadbać o to kryterium należy wzmacniać rozpoznawalność marki za pomocą wszelkich kanałów reklamowych.
„More reviews and positive ratings can improve your business’ local ranking. Your position in web results is also a factor, so search engine optimization (SEO) best practices apply.”
https://support.google.com/business/answer/7091
Jak wynika z powyższej informacji pozytywne opinie, ich ilość i pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania mają wpływ na pozycję firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie profilu firmowego
Pozycjonowanie i optymalizacja profilu firmowego polega na zastosowaniu technik, które podwyższą pozycje Twojej firmy w wynikach lokalnych i zwiększą zasięg wyświetlania się firmowej wizytówki.
O ile konfiguracja profilu firmy od Google wydaje się być łatwa, o tyle zastosowanie technik sprzedażowych, optymalizacji pod kątem fraz kluczowych czy stała aktualizacja wiadomości może być nie lada wyzwaniem. Tak jak w przypadku każdej innej usługi internetowej – diabeł tkwi w szczegółach i samo posiadanie wizytówki może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.
Wielu przedsiębiorców decyduje się na zatrudnienie firmy zewnętrznej, która skonfiguruje im, a następnie poprowadzi i wypozycjonuje profil firmy. Cena pozycjonowania firmowej wizytówki to koszt 500-900 zł miesięcznie w zależności od branży, konkurencji i lokalizacji w której działasz. W cenie zazwyczaj zawiera się: prowadzenie wizytówki, aktualizacja treści, dodawanie wpisów i pozycjonowanie.
Decydując się na firmę zewnętrzną do prowadzenia i pozycjonowania profilu firmy od Google pamiętaj o dokładnym zweryfikowaniu wykonawcy. Sprawdź ostatnie realizacje, sprawdź jak wygląda ich własny profil w Google, przeczytaj opinie klientów.
W tym miejscu warto przypomnieć, że firma Google nie pobiera żadnych opłat za założenie i prowadzenie Profilu firmy. Firmy zewnętrzne świadczą taką usługę ze względu na popyt wśród klientów. Proszę uważać na oszustów, którzy wysyłają wiadomości e-mail i dzwonią z informacją, że brak opłaty za wizytówkę będzie skutkował całkowitym usunięciem strony z Google.
Grid My Business
Jednym z ciekawszych narzędzi wspomagających pozycjonowanie wizytówki w Google jest Grid My Business. Dzięki tej stronie sprawdzisz w jakich odległościach i na jakich miejscach wyświetla się wizytówka Twojej firmy na mapach Google.
Pierwsze wyszukiwanie jest darmowe, do kolejnych potrzebne jest założenie darmowego konta. Przy większej liczbie wyszukiwań trzeba wykupić konto premium.
Warto sprawdzić w ten sposób nie tylko swoją firmę, ale też najbliższą konkurencję, żeby uzmysłowić sobie ile tracimy i ile możemy zyskać dzięki zwiększonej widoczności na Mapach Google.
Dodatkowo płatne funkcje na profilu firmy Google
Swój firmowy profil możesz promować w wyszukiwarce i mapach także płatnie korzystając z Reklam Google. Klikając Reklamy w panelu zarządzania profilem firmy zostaniesz przeniesiony do usługi Google Ads, w której będziesz mógł wypromować swoją firmę i firmową wizytówkę.
Twoja reklama będzie wyświetlała się na górze wyników wyszukiwania co automatycznie daje Ci przewagę nad firmami, które będą niżej. Będziesz płacił za wejścia na Twoją wizytówkę lub firmową stronę www. Stawki za jedno kliknięcie/za potencjalnego klienta są różne i zależą przede wszystkim od popularności frazy (np. fraza „fryzjer Warszawa” będzie popularniejsza od frazy „fryzjer Pruszków”).
Opcja ta jest płatna, ale od Ciebie zależy jakie kwoty przeznaczysz na reklamy. Można np. zaplanować budżet na miesiąc w wysokości maksimum 500 zł. Po przekroczeniu tej kwoty reklamy przestaną się wyświetlać. Musisz mieć świadomość, że większe firmy wydają nawet kilkanaście tysięcy miesięcznie na reklamy w Google. Nie oczekuj więc, że ustalając bardzo niski budżet na reklamy np. 50 zł miesięcznie to osiągniesz oczekiwane cele reklamowe i zdobędziesz setki klientów.
Skuteczność reklam Google będzie zależna od wielu czynników np. od branży, budżetu, lokalizacji, konkurencji, konfiguracji czy treści reklam. Polecam wypróbować Google Ads dla swojej firmy i sprawdzić czy reklama przynosi oczekiwane rezultaty.
Jak przejąć profil firmy w Google?
Brak właściciela wizytówki Google
Część profili firmowych zostaje założona automatycznie i nie posiada właściciela (np. szkoły państwowe). W takim przypadku, będąc właścicielem firmy, należy wejść na wizytówkę firmy i kliknąć Jesteś właścicielem tej firmy? lub odszukać adres firmy w Google Maps i kliknąć Zgłoś prawo do tej firmy, a następnie postępować według pojawiających się komunikatów.
Wizytówka posiada właściciela
Czasami zdarza się, że profil firmy został kiedyś założony przez klienta lub byłego pracownika i nie jest aktualizowany. Innym znanym przypadkiem jest założenie i zapomnienie o profilu przez samego właściciela. W takiej sytuacji na szczęście można przejąć niezarządzaną przez nikogo wizytówkę firmy. Wystarczy wejść na stronę business.google.com/add i zgłosić prawo do tej firmy. Po pomyślnej weryfikacji otrzymasz dostęp do wizytówki.
W przypadku próby dodania profilu, który posiada już właściciela zobaczysz informację: Do tego profilu firmy zgłoszono już prawa. W dalszej części komunikatu zobaczysz kilka literek adresu e-mail osoby, która założyła profil. Może być to minimalna wskazówka kto założył konto, która ułatwi przejęcie profilu. Kliknięcie Poproś o dostęp rozpocznie procedurę przejmowania profilu firmy.
Zdarza się, że nie uda się uzyskać dostępu do profilu od razu. Nie należy się wtedy zniechęcać. Trzeba się odwoływać od decyzji, wykorzystać wszystkie możliwe formy weryfikacji i cierpliwie czekać na przyznanie dostępu do profilu swojej firmy.
Warto dodać, że prawdopodobnie przez pierwsze 7 dni od przejęcia profilu firmowego (nie od rodzaju weryfikacji) nie będziesz mógł wykorzystać wszystkich dostępnych funkcji. Po tygodniu od zweryfikowania własności będziesz mógł skorzystać ze wszystkich opcji – włącznie z tą pozwalającą na usunięcie profilu.
Jak usunąć profil firmy w Google?
Uwaga! Usuwając profil firmy stracisz bezpowrotnie wszystkie treści, które znajdowały się w profilu – opinie, oceny, zdjęcia czy aktualności.
Jeżeli tymczasowo zawieszasz działalność swojej firmy to nie musisz usuwać wizytówki, możesz w edycji profilu zaznaczyć, że firma jest tymczasowo zamknięta.
Sposób 1. Zaloguj się do Menadżera Profilu Firmy na https://business.google.com/locations , następnie wybierz profil firmy, kliknij na Czynności i wybierz usuń firmę. Jeżeli firma jest zamknięta jedynie tymczasowo to możesz wybrać taką opcję. Nie musisz od razu usuwać całego profilu firmowego, jeżeli nie jesteś pewien na jaki czas zawieszasz działalność.
Sposób 2. Zaloguj się w wyszukiwarce Google, wyszukaj wizytówkę swojej firmy, kliknij trzy pionowe kropki obok informacji o sile profilu i z menu rozwijanego wybierz usuń profil firmy.
Warto zapamiętać
- Profil firmy w Google to usługa darmowa. Google nie pobiera żadnych opłat za dodanie i utrzymanie wizytówki firmy.
- Przez brak wizytówki w Google tracisz klientów, którzy szukają usług lokalnych w Internecie.
- Google Moja Firma to wcześniejsza nazwa Profilu firmy w Google. Jest to ta sama usługa.
- Każda firma może posiadać wizytówkę w Google. Zarówno firmy posiadające lokalizację fizyczną, jak i firmy, które nie posiadają siedziby firmy, w której przyjmują klientów.
- Zamieszczenie dobrych jakościowo i interesujących klienta zdjęć na profilu znacznie zwiększy szansę na skorzystanie z usług Twojej firmy.
- Częste aktualizacje profilu sprawią, że potencjalny klient będzie miał pewność, ze firma działa, aktywnie świadczy usługi i dba o relacje z klientami.
- Weryfikacja profilu firmy odbywa się telefonicznie, za pomocą smsa lub kartki pocztowej i trwa zwykle do 14 dni. Weryfikacja za pomocą kartki pocztowej jest najczęstsza.
- Zawsze odpowiadaj na negatywną opinię klienta w profilu firmy.
Niska pozycja firmy w wynikach wyszukiwania?
Potrzebujesz pomocy przy prowadzeniu profilu firmy ?
Podsumowanie
Profil firmy w Google to darmowa wizytówka internetowa, do której warto dodać swoją firmę ze względu na szereg korzyści. Najważniejszą z nich jest lepsza widoczność w wyszukiwarce i na Mapach Google, dzięki czemu będziesz miał większe szanse na pozyskanie klientów. Założenie profilu nie jest trudne, ale wyzwaniem jest jego dopracowanie. Nie należy robić wizytówki tylko po to aby była. Każdy szczegół jest istotny. Doszlifowanie profilu pod kątem opisu, zdjęć czy pojawiających się aktualności zwiększa Twoje szanse na stałe pozyskiwanie klientów i zyskanie przewagi nad konkurencją.
Źle zrobiony i prowadzony profil firmy można porównać do źle zrobionej strony internetowej. Niby jest, ale nie przynosi żadnych korzyści.
W przypadku jakichkolwiek problemów z profilem można skorzystać z supportu Google.
Pytania i odpowiedzi do Profilu firmy w Google
więcej informacji o usłudze znajdziesz pod adresem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
Miłosław Klepacki
Dream Big Media
Może zainteresuje Ciebie także: