Udostępnij:

Posiadanie firmowej strony www podnosi prestiż i zwiększa szanse na zdobycie klienta dzięki otwarciu nowych kanałów promocji. Strona www dla firmy to także szereg korzyści, o których warto wiedzieć prowadząc biznes. Czy dużo tracisz nie posiadając firmowej strony internetowej?

Bardzo często stworzenie strony www dla firmy znajduje się daleko w tyle listy do zrobienia i nie jest żadnym priorytetem dla właścicieli firm. Dzieje się tak, ponieważ większość początkujących przedsiębiorców nie ma podstawowej wiedzy na temat korzyści płynących z posiadania strony www dla firmy.

Wśród przedsiębiorców, szczególnie tych początkujących, panuje przekonanie, że nie potrzebują oni strony www dla swoich usług. A nawet jak są przekonani do korzyści płynących z posiadania strony www to i tak jej założenie nie jest dla nich priorytetem. Dlaczego jest to duży błąd?

Jakie są korzyści płynące z posiadania strony www dla firmy?

Zdobywanie klientów z Internetu

Do siły marketingowej Internetu chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Odpowiednio zaplanowane kampanie reklamowe z realnymi do osiągnięcia celami czy budowanie ruchu organicznego to nieograniczone źródło klientów. Warto przy tym pamiętać, że w zasadzie każda reklama powinna kierować do pełnej oferty firmy – na stronę www. Firmowa strona www stanowi fundament, punkt odniesienia i główne źródło informacji o Twojej firmie. Pozostałe kanały, profile w social media czy reklamy budujesz w oparciu o firmową stronę internetową. Kanały promocji firmy w Internecie powinny być komplementarne i linkować siebie wzajemnie.

Jakie są najpopularniejsze rodzaje reklamy w Internecie?

  • Reklamy Google
  • Płatne reklamy i posty sponsorowane w mediach społecznościowych np. Facebook czy Instagram
  • Pozycjonowanie stron www
  • Mailing
  • Mapy Google

Firmowa strona www stanowi fundament, punkt odniesienia i główne źródło informacji o Twojej firmie

Łatwo dostępna oferta firmy

Posiadając stronę www możesz zamieścić tam pełną ofertę firmy, opis działalności, produkty, usługi, dowolną liczbę zdjęć czy filmy. Dobrze przedstawiona oferta na przyjaznej stronie internetowej stwarza szanse na pozyskiwanie klientów. Tworząc stronę www dla firmy masz okazję przedstawić swoją ofertę w możliwie najlepszy sposób, a dzięki zastosowaniu sprawdzonych technik marketingowych szanse na pozyskanie klienta z Internetu będą większe. Przy tworzeniu oferty warto skontaktować się z osobą lub firmą, która zawodowo tworzy oferty i teksty na strony www dla firm.

Wyobraźmy sobie sytuacje, w której reklamujemy się na Facebook’u lub mamy dobrze widoczny baner w centrum miasta. Na każdej z tych reklam powinien znajdować się numer telefonu i adres strony www. Dlaczego? Na banerze masz ograniczone miejsce do przedstawienia usług firmy. Podając adres strony www klient, którego zainteresowała Twoja reklama będzie mógł sprawdzić pełną ofertę, poznać realizację firmy i dowiedzieć się o niej czegoś więcej. Samo hasło reklamowe na banerze to zdecydowanie za mało.

Zwiększona widoczność Twojej firmy w Internecie

Często zdarza się tak, że klient słyszał o Twojej firmie, ale nie zna numeru, adresu czy chce zapoznać się z pełną ofertą usług. Najczęściej sięga on wtedy po Internet i w wyszukiwarce Google wyszukuje nazwę Twojej firmy. Jeżeli jej nie znajdzie, to zwyczajnie stracisz klienta. Posiadając dobrze wykonaną, nawet mało rozbudowaną stronę www możesz mieć pewność, że będziesz widoczny w wyszukiwarkach na tzw. „frazy brandowe”. Frazy te są ściśle związane z Twoją firmą i tak na przykład frazy brandowe dla nas to „dream big media”, „dream big media strony www” czy „dream big media marketing internetowy”. Wyświetlając się na podobne frazy związane z działalnością Twojej firmy możesz spać spokojnie, że każdy klient, który szuka Twojej firmy w Internecie ją odnajdzie. Są klienci, którzy dzwonią, żeby dopytać o ofertę firmy, a są tacy, którzy wolą zapoznać się z nią korzystając z Internetu. Kwestia gustu i człowieka. Bądź widoczny dla wszystkich klientów.

Budowanie świadomości marki w Internecie

Nazwa firmy, jej usługi i wykonane realizacje powinny „opatrzeć” się potencjalnym klientom. Nawet jeśli klient, nie jest zainteresowany Twoimi usługami w danym momencie to poprzez widoczność Twojej firmy w Internecie – reklamy, posty, obecność na frazy kluczowe związane z firmą i w portalach lokalnych masz pewność, że będzie je znał i z nich skorzysta, jeżeli będzie miał taką potrzebę. Świadomość marki budujemy długofalowo. Kilka reklam nie da nam rozpoznawalności. Musimy stale przypominać się klientom i promować nasze usługi. Szczególnie ważne jest to promując firmę na rynku lokalnym. Wskazówki jak to zrobić znajdują się w artykule https://dreambigmedia.pl/jak-wypromowac-lokalny-biznes/

Zamów nowoczesną, responsywną i ultra szybką stronę internetową dla swojej firmy.

Napisz do nas lub zadzwoń +48 518 929 813

Niezależność od portali społecznościowych

Marketing w mediach społecznościowych to bardzo dobry pomysł, szczególnie dla branż usługowych. Jednak portale społecznościowe posiadają regulaminy, swoje ograniczenia, a sam fakt posiadania profilu w danym social media nie oznacza, że jest on Twoją własnością. Każdy portal społecznościowy może w dowolnym momencie bezpowrotnie usunąć Twoją wizytówkę, dlatego też kierowanie klientów, aby zapoznali się z ofertą firmy na fb, instagram czy tik tok nie jest dobrym pomysłem. Zawsze kieruj klientów z mediów społecznościowych na stronę www, aby mieć pełną kontrolę nad działaniami marketingowymi firmy.

Wszystkie media społecznościowe powinny linkować i przenosić ruch na Twoją firmową stronę internetową

Zwiększa prestiż i renomę

Na pewno firmy posiadające stronę www są postrzegane lepiej, jako bardziej profesjonalne. Oczywiście sam fakt, posiadania strony www, która jest kiepsko wykonana, źle się wyświetla na smartfonach czy przedstawia naszą firmę w mało korzystny sposób z pewnością nie podniesie nam renomy i nasze usługi nie będą odbierane przez klienta dobrze. Bardzo często słyszymy od klientów „mamy już stronę”, ale nie mamy klientów. W takich przypadkach zazwyczaj przyglądamy się firmowej stronie www i zaczynamy ją poprawiać (jak się da) zanim wdrożymy jakiekolwiek działania marketingowe. Kierowanie potencjalnych klientów na kiepską stronę www będzie mijało się z celem. Będziesz miał duży ruch na stronie, a niską konwersję i znikome przełożenie na klientów korzystających z Twoich usług. A przecież nie o to chodzi.

Daje wiarygodność i wzbudza zaufanie

Profesjonalna firma bez strony www? Profesjonalny wykonawca z adresem mailowym seba_remonty@wp.pl ? Pomyśl ilu klientów stracisz przez to, że nikt nie weźmie Twoich usług na poważnie. Polecenia, polubienia i pozytywne opinie również wzbudzają zaufanie i wiarygodność. Nie zapominaj, ze każdy kanał reklamowy, powinien ostatecznie kierować na Twoją stronę www z pełną ofertą firmy.

Po co firmie strona www? – podsumowanie

nieograniczona liczba klientów z Internetu

Łatwo dostępna i pełna oferta firmy dostępna 24h na dobę

prestiż

zaufanie

renoma

zwiększona widoczność w Internecie

niegraniczone możliwości reklamowe

Miłosław Klepacki

Dream Big Media